Kobieta siedząca przy biurku patrząca w ekran laptopa nawiązując kontakt na LinkedIn
Rozwój zawodowy
Najnudniejsze zdanie na LinkedIn
Twoje próby networkingu na LinkedIn nie przynoszą oczekiwanych efektów? Może zaczynasz najnudniejszym zdaniem, jakie ma do zaoferowania LinkedIn? Sprawdź, czy popełniasz te błędy:

Kontakt dla kontaktu

Klikasz „nawiąż kontakt” po prostu dla zwiększenia liczby osób w twojej sieci? Czyli nie wiesz, czego chcesz. Zastanów się, dlaczego chcesz nawiązać kontakt z daną osobą: macie wspólne zainteresowania, pracujecie w podobnej branży, ciekawią cię treści które publikuje, może pomóc ci w karierze? Gromadzenie „martwych dusz” nie pomoże ci w budowaniu relacji.

Jednostronny zysk

Już wiesz, w jakim celu chcesz zaprosić osobę do kontaktu. Może twoje potrzeby za bardzo wybiły się na pierwszy plan? Warto, żeby odbiorca wiedział, dlaczego zagadujesz właśnie do niego.

Kopiuj – wklej

Masz już wypracowaną formułkę, dlaczego chciałbyś zaprosić kogoś do kontaktu i co z tego będzie miał. Ale wysyłanie automatycznych, niespersonalizowanych wiadomości = niskie prawdopodobieństwo sukcesu.

Nieodpowiedni ton

Czasem nawet spersonalizowana, dokładnie przemyślana wiadomość spotyka się z brakiem reakcji. Może język nie był do końca trafiony? Nie bierz tego do siebie, ale lepiej sprawdź, czy nie zagadujesz do zupełnie nieznanych ludzi w sposób, w jaki nigdy nie odważyłbyś się rozpocząć z nimi rozmowy offline i osobiście.

Jak odpowiednio nawiązać kontakt na LinkedIn?

Po pierwsze twoja wiadomość powinna być autentyczna, indywidualna i konkretna. Po drugie powinna odnosić się do osoby adresata w taki sposób, aby przekonać go że nawiązanie kontaktu może przynieść mu również wartość.

Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Przeczytajcie, jak napisać na LinkedIn wiadomość, która nie trafi do kosza. Wpis z przykładami skutecznych wstępów do nawiązania relacji.

A jakie jest najnudniejsze zdanie na LinkedIn? „Chciałbym dodać Cię do mojej sieci kontaktów”.