Kontakt dla kontaktu
Klikasz „nawiąż kontakt” po prostu dla zwiększenia liczby osób w twojej sieci? Czyli nie wiesz, czego chcesz. Zastanów się, dlaczego chcesz nawiązać kontakt z daną osobą: macie wspólne zainteresowania, pracujecie w podobnej branży, ciekawią cię treści które publikuje, może pomóc ci w karierze? Gromadzenie „martwych dusz” nie pomoże ci w budowaniu relacji.
Jednostronny zysk
Już wiesz, w jakim celu chcesz zaprosić osobę do kontaktu. Może twoje potrzeby za bardzo wybiły się na pierwszy plan? Warto, żeby odbiorca wiedział, dlaczego zagadujesz właśnie do niego.
Kopiuj – wklej
Masz już wypracowaną formułkę, dlaczego chciałbyś zaprosić kogoś do kontaktu i co z tego będzie miał. Ale wysyłanie automatycznych, niespersonalizowanych wiadomości = niskie prawdopodobieństwo sukcesu.
Nieodpowiedni ton
Czasem nawet spersonalizowana, dokładnie przemyślana wiadomość spotyka się z brakiem reakcji. Może język nie był do końca trafiony? Nie bierz tego do siebie, ale lepiej sprawdź, czy nie zagadujesz do zupełnie nieznanych ludzi w sposób, w jaki nigdy nie odważyłbyś się rozpocząć z nimi rozmowy offline i osobiście.
Jak odpowiednio nawiązać kontakt na LinkedIn?
Po pierwsze twoja wiadomość powinna być autentyczna, indywidualna i konkretna. Po drugie powinna odnosić się do osoby adresata w taki sposób, aby przekonać go że nawiązanie kontaktu może przynieść mu również wartość.
Łatwiej powiedzieć niż zrobić? Przeczytajcie, jak napisać na LinkedIn wiadomość, która nie trafi do kosza. Wpis z przykładami skutecznych wstępów do nawiązania relacji.
A jakie jest najnudniejsze zdanie na LinkedIn? „Chciałbym dodać Cię do mojej sieci kontaktów”.