
Wstępem do prezentacji wniosków z raportu była rozmowa moderowana przez prof. Joannę Tyrowicz, gdzie o pomiarze równości w swoich firmach opowiedzieli: Pawel Bechciński, Dyrektor ds. Ludzi i Kultury Organizacji IKEA, Adam Dymkowski, Dyrektor Departamentu Wynagrodzeń, Benefitów i Raportowania BNP Paribas Bank Polska, Katarzyna Gaweł, Head of Diversity, Equity & Inclusion Ringier Axel Springer Polska oraz Artur Kalwasiński, Head of Total Rewards Capgemini.
Mówiąc o praktykach, które sprawdziły się w ich organizacjach podkreślili trzy kluczowe aspekty, które pomogły wprowadzać i wzmacniać równość:
- Najważniejsze to wystartować. Pomaga polityka małych, ale realnych działań w tych obszarach, gdzie deficyty są największe a zmiany najpilniej potrzebne.
- Transparentność i komunikacja. Jasne procesy awansu, rekrutacji i wynagradzania.
- Walk the Talk. Spójność misji z działaniami.
Z kolei na łamach raportu biznesową perspektywą i praktykami podzieliły się: Iza Chauffour (she/her), Dyrektorka wykonawcza Obszaru Zarządzania Zasobami Ludzkimi BNP Paribas Bank Polska, Dominika Niewiadomska – Siniecka, Członkini Zarządu GPW, Urszula Okarma, Chief Investment Officer i Członkini Zarządu KRUK S.A., Agnieszka Radwan, Dyrektorka Departamentu Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Totalizatorze Sportowym oraz Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR Lidl Polska.
Publikacja podsumowuje 5 lat badań prowadzonych na bezprecedensową skalę, bo obejmujących 98 mln firm z 44 krajów Europy na przestrzeni 35 lat i odpowiada na pytania, które dotychczas pozostawały bez odpowiedzi opartej w danych:
- Skąd bierze się dyskryminacja?
- Jak optymalnie wykorzystać talenty?
- Gdzie leży problem niskiej reprezentacji kobiet we władzach firm?
Raport jest już dostępny, zachęcamy do lektury i wprowadzania zmian w swoich firmach! [𝗥𝗔𝗣𝗢𝗥𝗧 𝗗𝗢 𝗣𝗢𝗕𝗥𝗔𝗡𝗜𝗔]