co zniechęca kandydatki do rekrutacji
Skuteczna rekrutacja
Co zniechęca kandydatki do aplikowania?
8 miliardów dolarów – tyle rocznie wydają firmy w USA na działania na rzecz różnorodności. Tymczasem kobiety nadal pozostają niedoreprezentowane w różnych branżach. Okazuje się, że przyciągnięcie różnorodnej grupy kandydatów, w szczególności kobiet, nadal jest wyzwaniem. Co zniechęca kobiety do aplikowania?

Z badania opublikowanego w Strategic Management Journal wynika, że ogłoszenia rekrutacyjne podkreślające płaską strukturę organizacji zniechęcają kandydatki do aplikowania. Określono trzy główne czynniki, z powodu których kobiety były mniej zainteresowane pracą w firmie o małej hierarchii:

  1. W porównaniu do mężczyzn, kobiety postrzegały płaskie hierarchie jako trudniejsze do wpasowania się w zespół.
  2. Kobiety przewidywały, że w organizacjach z płaską strukturą czeka na nie nieproporcjonalnie większe obciążenie pracą. W tym kontekście wiele uczestniczek badania wyraziło obawy dotyczące „przytłaczającego” nakładu pracy w takich środowiskach.
  3. W porównaniu do mężczyzn, kobiety spodziewały się stosunkowo mniejszych możliwości awansu zawodowego. Wyrażały obawy, że płaska struktura dodatkowo utrudnia awans pracownikom z grup mniejszościowych.

Jak zachęcić kobiety do aplikowania?

Jeśli twoja firma może pochwalić się płaską strukturą, porozmawiaj szczerze z obecnymi pracownicami o tym, co najbardziej cenią w twojej organizacji. Co sprawia, że czują się mile widziane i mają poczucie przynależności? Spytaj czy doświadczały trudności z dopasowaniem się do kultury firmy? Czy odczuwają, że mają większe obciążenie pracą niż ich koledzy na podobnych stanowiskach lub gorsze możliwości awansu?

Zastanów się jak zaprojektować procesy w firmie / przeprojektować strukturę firmy, aby zapewnić włączające i sprawiedliwe środowisko pracy. Następnie możesz opisać te wysiłki i wykorzystać wprowadzone działania w procesie rekrutacyjnym. To wysyła jasny sygnał kandydatkom oraz obecnym pracowniczkom, że poważnie traktujesz ich doświadczenia w pracy, a firma robi co potrzeba, aby mogły się rozwijać.

Przeczytaj także:

Jak zmniejszyć dysproporcję płci we władzach firmy?

Jak zwiększyć liczbę kobiet w zarządzie?